Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megtudhatjuk-e, hogy ki tekintette meg az iWiW-es adatlapunkat?

A kérdésre a válasz nem, ugyanis egy hamis, nem valós tartalmú körlevél kering az iWiW-en, amely szerint egy program telepítése után megtudhatjuk, hogy ki tekintette meg az adatlapot, profilt.

 

A csalásról, átverésről az Origo.hu is beszámolt, amely beszámoló szerint az iWiW sosem kínált ilyen szolgáltatást, és nem is fog a jövőben sem. Részletek az Origo vonatkozó cikkében.

 

Egyébként a Facebookon is elindult ez az őrület, és ott sem igaz a körlevél, nincs ilyen program a Facebookra sem, bővebb információ a Hiszed, mi? blogon.

 

Egyébként az iWiW hamarosan megújul.

0 Tovább

Szabálysértés vagy közigazgatási bírság?

Mi a legfőbb különbség a két eljárás között? Természetesen számos különbség van, de talán a legfontosabb az az, hogy a közigazgatási bírságnál az elkövető személyének kérdése nem lényeges, ugyanis a közigazgatási bírságnál a felelősség objektív.

 

Amióta bevezetésre került a közigazgatási bírság, azóta sokan keverik e két fogalmat, amelyet a jogalkotó azzal is tetézett, hogy a közigazgatási bírság hatályba lépését követően több szabály megsértése is az objektív felelősség hatálya alá esik.

 

A közigazgatási bírságra, vagyis az objektív felelősség eljárási szabályaira a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (Ket.) az irányadó, vagyis ezen eljárási szabályok alapján kell lefolytatni az eljárást. Az eljárási szabályok mellé kapcsolódnak még egyéb jogszabályok, amelyek a közigazgatási bírsággal foglalkoznak, úgy mint az 1988. évi I. törvény a közúti közlekedésről, valamint a 410/2007. Kormányrendelet a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről. A szabálysértési eljárással pedig az 1999. évi LXIX. törvény a szabálysértésekről, valamint a 218/1999. Kormányrendelet az egyes szabálysértésekről, és néhány szabálysértés esetében a helyi önkormányzati rendelet is foglalkozik (foglalkozhat).

 

Mi a legfőbb különbség a két eljárás között? Természetesen számos különbség van, de talán a legfontosabb az az, hogy a közigazgatási bírságnál az elkövető személyének kérdése nem lényeges, ugyanis a közigazgatási bírságnál a felelősség objektív. Az objektív felelősség alóli mentesülést az 1988. évi I. törvény 21/A. §-a tartalmazza, amely szerint “Az üzemben tartó mentesül a kiszabott közigazgatási bírság megfizetése alól, ha a gépjármű – a szabályszegés időpontját megelőzően – jogellenesen került ki a birtokából és igazolja, hogy a jogellenességgel összefüggésben – a bírságot kiszabó határozat kézbesítését megelőzően – kezdeményezte a megfelelő hatóság eljárását. Ha a gépjárművet az üzemben tartó a szabályszegést megelőzően más természetes személy vagy nem természetes személy használatába adta, és ezt a használatba vevő személy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt nyilatkozatával igazolja, vagy – azon gépjárművek esetében, amelyek külön jogszabály alapján a közúti forgalomban menetlevéllel, illetve fuvarlevéllel vehetnek részt.” Tehát ha valaki arra hivatkozik a közigazgatási eljárás során, hogy a járművet nem ő vezette, akkor csak a fenti feltételek teljesülése esetén mentesül a bírság megfiztése alól. Ha nem, akkor pedig ki kell fizetnie a bírságot az üzembentartónak/tulajdonosnak.

 

A szabálysértési eljárás teljesen más. Itt ugyanis jelentősége van az elkövető kilétének, hogy ki ellene folyik az eljárás, vagyis pontosabban az eljárás alá vont személynek, ugyanis eljárás alá vont személy az, akivel szemben a szabálysértési eljárás folyik. De miért fontos ez? Vegyünk egy konkrét példát: tegyük fel, hogy valaki (vagy annak hozzátartozója) a gépkocsijával úgy áll meg az úttest szélén, hogy a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad (KRESZ 40. § (5) bekezdés b) pont). Egy arra járó közterület felügyelő feljelenti az ilyen módon várakozó járművet (rendszám alapján), amely feljelentésben foglaltatik helyszín, a gépkocsi rendszáma, fényképek, amely feljelentést megküld a rendőrségre további eljárás (szabálysértési) lefolytatása végett. A rendőrség mit fog tenni? Kiküld a gépkocsi rendszáma alapján a tulajdonosnak, hogy az adott autóval szabálytalanul várakoztak, amely alapján szabálysértési eljárást kívánnak kezdeményezni a gépkocsit vezető ellen, és nyilatkozzon, hogy ki vezette a járművet. A kiküldött nyilatkozatban rengeteg jogszabályi figyelmeztetés olvasható – amelyek a szabálysértési törvényre hivatkozik -, de egy közülük nagyon-nagyon fontos lehet: önmagára, vagy hozzátartozójára senki sem köteles terhelő vallomást tenni. A rendőrség által kiküldött nyilatkozaton nyilatkozni kell, hogy ki vezette a járművet, amelyhez elegendő annyit írni (vegyük a példabeli esetet), hogy “az említett időpontban, és helyen tartózkodó gépkocsimat hozzátartozó vezette, akire nem vagyok köteles terhelő vallomást tenni, jelen nyilatkozatommal eleget tettem az adatszolgáltatási kötelezettségemnek”. Mit fog ekkor tenni a szabálysértési hatóság? Természetesen megszünteti az eljárást, mert nincsen olyan személy, akit eljárás alá lehetne vonni, a szabálysértő által elkövetett cselekmény pedig nem tartozik a közigazgatási bírság (objektív felelősség) hatálya alá.

 

Tehát mi a fentiekből a tanulság? Ha levelet kapunk a hatóságtól, azt mindig nagyon figyelmesen olvassuk el, ugyanis nem mindegy, hogy a Ket.-re hivatkozik, avagy a szabálysértési törvényre…

0 Tovább

Elérhető a 2011-es költségvetés

Elérhető Magyarország 2011-es költségvetése a Parlament honlapján, amelyet az alábbi linkre kattintva lehet elolvasni:

 

http://www.parlament.hu/irom39/01498/01498.htm

0 Tovább

A biztosítónak a motor mellett fontos az emberi tényező is

Míg a biztosító számára a motor adatai mellett egyre fontosabbak az autót vezető ember jellemzői, úgy tűnik, az autósok szemében is felértékelődik a biztosító ismertsége és megbízhatósága, és már nem egyedül az alacsony ár alapján választanak kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. A rövidtávú piacnyerés helyett a Generali célja, hogy a kárrendezési szolgáltatást a biztosító hosszú távon is megbízhatóan tudja nyújtani a károsultak számára. Az idei évben a biztosító a korábbiaknál jobban díjazza az emberi tényezőt: alapdíjnál 60 százalékkal alacsonyabb tarifával jutalmazza a több éve balesetmentes és gyakorlott vezetőket, akik a kötelezővel együtt most a cascót is megköthetik.

 

„A Generali biztosító elemzése azt mutatja, hogy az autósok már nem egyedül az ár alapján választanak biztosítót, kiemelt szerepet kap az is, hogy ismert és megbízható társaság álljon a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításuk mögött. Ezt a tavalyi év is bizonyítja, hiszen mintegy 150 ezer ember váltott a Generali biztosítóra, miközben egyetlen kategóriában sem mi voltunk a legolcsóbbak” – hangsúlyozta Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese. Az ár mellett fontos szempont az is, hogy az autós olyan biztosítót válasszon, amely minden körülmények között helytáll ügyfeleiért, és amelynél nem fordulhat elő, hogy fizetésképtelenség miatt végül az ügyfélre hárul a felelősség. Veszélyes lehet a túl alacsony ár – figyelmeztetett a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) is, hiszen az ilyen ár mögött nem mindig áll megfelelő szolgáltatás.

 

A Generali biztosító szakembereinek becslése szerint az idei év új szabályozása – a köbcenti alapú tarifákról a teljesítmény alapúra való áttérés – következtében az autósok mintegy kétharmadának hasonló marad vagy alacsonyabb lesz a kötelező felelősségbiztosítási díja, és mindössze egyharmadnak drágulhat az 10 százaléknál nagyobb mértékben.

 

A Generali azonban a motor teljesítménye mellett fokozottan figyelembe veszi az emberi tényezőt, és az egy-egy autóssal kapcsolatos, személyre szabott kockázatbecslés alapján állapította meg a kgfb tarifáit. Akik tehát balesetmentesen vezettek és nem okoztak kárt eddig, az alapdíjukból 35 % kedvezményt, az öt éve kármentesen vezetőknek pedig további 10 %-kal lesz alacsonyabb a kötelezőjük. Ha az autótulajdonosnak 4 évnél régebbi a jogosítványa, a vezetési gyakorlatot a biztosító 15 % kedvezménnyel jutalmazza. A kiegészítő e-kommunikációs illetve éves díjfizetési kedvezménnyel együtt a legbiztonságosabban vezető sofőröknek a jármű teljesítményéhez kötött alapdíjnál akár 61 százalékkal is olcsóbb lehet a kötelezőjük.

 

A Generali jelentős informatikai fejlesztéseket is végrehajtott annak érdekében, hogy minél egyszerűbb legyen a díjkalkuláció az ügyfelek számára. Újdonság, hogy a kgfb biztosításhoz megadott adatokból a kalkulátor egyúttal casco biztosításra is készít egy számítást az ügyfél számára, és ha a kettőt együtt köti meg az autós, akár 30 százalékkal olcsóbban kaphatja meg az új cascót is. Ma már az a tendencia, hogy együtt kezeljük a gépjármű biztosításokat, hiszen hasonló szolgáltatási – kárrendezési és informatikai - háttér szükséges mindkettőhöz, és az emberek számára is kényelmesebb, ha egy helyen van a két típusú autós biztosításuk.

 

További extra kedvezményekkel - ha például a kötelező megkötése előtt lakás-, jogvédelmi- vagy balesetbiztosítást is köt az autós -, akár 6 havi díjat is meg lehet takarítani a kötelezőből. Egy példa: 1397 köbcentis, 44 kW teljesítményű Skoda Fabia esetén egy 35 éves szegedi férfi B10-es bónusz besorolással, kármentességi kedvezménnyel, éves díjfizetéssel és e-mail cím megadásával 927 Ft-os havi díjjal (évi 11 129 Ft) köthet kötelezőt a Generalinál, ez éves szinten 5562 forintot takaríthat meg az alapdíjból.

 

A jó ár mellett fontos szempont az is, hogy az autós megbízható, ismert biztosítót válasszon. Kevesen tudják, hogy például személyi sérüléssel és esetleg maradandó egészségkárosodással járó ütközés esetén súlyos milliókba is kerülhet, ha nem áll mögöttünk egy megbízható és fizetőképes biztosítótársaság. A megfelelő kötelező biztosítás a károkozó helyett is téríti ezeket a költségeket. Ha azonban nincs stabil, tőkeerős biztosító a háttérben, egy ilyen karambol komoly egzisztenciális következményekkel is járhat a kárt okozó fél számára. Az elmúlt években volt rá példa, hogy egy fizetésképtelenné vált biztosító milliárdos terhet hagyott több mint 7 ezer ember vállán, akiktől a károsultak per útján követelik a kártérítést.

 

Jó tudni!

 

Az eddigi évek gyakorlatától eltérően nem minden autósnak esik év végére a biztosítóváltás időpontja. Az új szabályozás szerint azok, akik 2010-ben év közben vásároltak autót és kötöttek rá biztosítást, nem az év végén, hanem a szerződéskötés évfordulóján választhatnak biztosítót. A Magyarországon futó mintegy 4,2 millió gépjármű kötelező biztosítási szerződések körülbelül 10 százalékának esik a biztosítási évfordulója év közbeni időpontra. Fontos, hogy ők nem mondhatják fel a szerződésüket az idén, erre a szerződés lejárta előtt 60 nappal lesz lehetőségük. Ha mégis az évforduló előtt lemondanák a kötelezőjüket, – és az például díjnemfizetés miatt meg is szűnik -, a törvény szerint nem lesz érvényes az új biztosítónál megkötött szerződésük sem. Erre azért is érdemes figyelni, mert a törvényi előírások szerint a biztosítatlan időszakra a Mabisz a biztosítási díjnál jóval magasabb, ún. fedezetlenségi díjat kénytelen felszámolni.

 

A biztosítóknak legkésőbb 50 nappal a szerződés évfordulója előtt értesítő – index - levelet kell küldeniük az ügyfeleiknek. A Generali ügyfelei november első hetében megkapják az értesítőt a 2011. évi kgfb díjról.

 

Egy másik, az ügyfeleknek kedvező újdonság, hogy nem szükséges kártörténeti (bonus – malus) igazolás a szerződés megkötéséhez, ahhoz elegendő az ügyfél nyilatkozata a besorolásáról. A biztosító utóbb ellenőrzi a kártörténetet és szükség esetén korrigálja a díjat.

 

Újdonság még, hogy az új törvényi szabályozás szerint az autó üzembentartója – és nem tulajdonosa – kötheti csak meg a kötelező felelősségbiztosítást.

 

(Generali)

 

Bővebb információk a kötelező biztosításról:

0 Tovább

A legendás 2105-ös Lada 30 éves

 

A 2105-ös Ladát 1980-ban kezdték gyártani, és a legnépszerűbb darabbá, típussá nőtte ki magát a hosszú évek folyamán. A Fiat 124 alapokra épített VAZ 2101, ismertebb nevén Zsiguli, korszerűbb megjelenésű, szögletes formavilágú utódja volt a 2105-ös típus, mely számos fejlesztést felvonultatott az elődeihez képest. Az 1294 ccm-es vezérműszíjas motor zsebes dugattyúkat kapott, a nagyobb, állítható magasságú fényszórók jobb világítást biztosítottak, széria tartozék lett a hátsó ködzárófény, a krómdíszeket eltüntették, így a krómozott lökhárítók is szögletes alumínium változatra cserélődtek a fejlődés jegyében. A beltérben többek között a megváltozott, új műszercsoportokkal készített műszerfal, a módosított fűtés, a fejtámlás ülések, a biztonsági kormányoszlop, a fűthető hátsó szélvédő mutatták a fejlődés jeleit. Részletekért látogasson el a Vancello blogra.

0 Tovább

A szibériai tudósok valóban lefúrtak a pokolba?

Az Urbanlegends.hu legendavadász oldal egy nagyon régi legendának járt utána a legfrissebb bejegyzésében. A legenda szerint a hetvenes években Szibériában tudósok fúrásokat végeztek a földkéregben. A céljuk az volt, hogy kőolajat találjanak, tizenöt kilométeres mélységig akartak jutni a geológusok. A kilencedik kilométernél azonban a fúró egy roppant kemény kőzetréteghez ért, amelynek átfúrásán a fúró órákig küzdött, de sikerült áttörnie a réteget, majd a fúró egy légüres térbe került. Az üregbe egy mikrofont eresztettek le, és a tudósok legnagyobb megdöbbentésére jól hallható, kivehetően emberi sikolyokat hallottak, amelyről felvétleket is készítettek - szól a legenda. De hogyan indult ez a legenda? Igaz-e? Az Urbanlegends.hu oldalon megtudhatja.

0 Tovább

Észak-koreai katonai parádé

Ritka, különleges alkalom volt néhány nappal ezelőtt Észak-Koreában, mert a Koreai Munkáspárt fennállásának 65. évfordulójának alkalmából tartott katonai felvonuláson a nemzetközi sajtó is jelen lehetett, amely nagyon rikatság számba megy. A katonai parádén a megjelent Kim Dzsong Il, valamint fia. A 65-ös számot, utalva a születésnapra élőkép formájában a Korei Munkáspárt tagjai formázták meg.

 

A Guardianon egy nagyszerű képgaléria került publikálásra, valamint egy lassított, úgynevezett slow motion videót is készített a brit napilap stábja, íme:

 

 

0 Tovább

Székelyföld kincsei

Csodálatosan szép panoráma felvételeket tettek közzé a Székelyföld kincsei című oldalon: több székelyföldi településen található templomok, kastélyok, várak, műzeumok környezetét, és belsejét is meg lehet tekinteni a felvételek segítségével, így ezzel egy körutazást tehetünk a Székelyföldön. Hogy tehetünk sétát? Nos, a következő helyszíneken, a teljesség igénye nélkül): Szent Imre Templom (Gelence), Unitárius vártemplom (Székelyderzs), Mikó-vár (Csíkszereda), Lázár-kastély (Gyergyószárhegy), Kálvária (Csíksomlyó). Egy kis ízelítő:

 

 

 

 

Aki pedig a vatikáni műalkotások között akar sétálgatni, annak pedig az alábbi linket ajánlom a figyelmébe:

 

http://hvg.hu/kultura/20100802_virtualis_tura_szent_peter_bazilika_vatik

0 Tovább

Százezer forint lesz a helyszíni bírság felső határa!

Egy újabb "kiváló" módosító javaslatot nyújtottak be a Parlamentmek, ezúttal a szabálysértési törvény módosításáról. Jelenleg a helyszíni bírság összege 3000-20000 forintig terjedhet, de a módosító javaslatnak köszönhetően százezer forint lehet a legmagasabb összeg, a felső határ.

 

A közigazgatási bírsággal így is pézbehajt a rendőrség, ezzel még rátesznek egy lapáttal. Milyen komoly lesz már, amikor valaki elfelejt irányt jelezni pl. körforgalomból kifelé, és az éppen arra közlekedő rendőr megállítja, a rendőrnek nem fog tetszeni az autós "arca", kinyomja a százezer forintos csekket.

 

Csak gratulálni tudok.

 

És hogy mikortól lesz hatályos ha elfogadják? 2011. január 1-jétől.

 

(Azért írtam, hogy lesz, mert biztos vagyok benne, hogy elfogadják.)

0 Tovább

Kaliforniában legalizálhatják a marihuánát

Pár nappal ezelőtt már írtam egy kábítószerrel kapcsolatos bejegyzést, amely a hazai kábítószerfogyasztással foglalkozi, így most egy külföldi, amerikai kábítószeres hírről számolok be, ugyanis nem kis jelentőségű.

 

Az amerikai Kalifornia államban jövő héten szavaznak a polgárok a marihuana legalizálásáról. Ha a többség támogatja a javaslatot, akkor a termesztés, terjesztés és a birtoklás is engedélyezett lesz. Elfogadják vajon?

0 Tovább

Szamárlétra

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek