A 2105-ös Ladát 1980-ban kezdték gyártani, és a legnépszerűbb darabbá, típussá nőtte ki magát a hosszú évek folyamán. A Fiat 124 alapokra épített VAZ 2101, ismertebb nevén Zsiguli, korszerűbb megjelenésű, szögletes formavilágú utódja volt a 2105-ös típus, mely számos fejlesztést felvonultatott az elődeihez képest. Az 1294 ccm-es vezérműszíjas motor zsebes dugattyúkat kapott, a nagyobb, állítható magasságú fényszórók jobb világítást biztosítottak, széria tartozék lett a hátsó ködzárófény, a krómdíszeket eltüntették, így a krómozott lökhárítók is szögletes alumínium változatra cserélődtek a fejlődés jegyében. A beltérben többek között a megváltozott, új műszercsoportokkal készített műszerfal, a módosított fűtés, a fejtámlás ülések, a biztonsági kormányoszlop, a fűthető hátsó szélvédő mutatták a fejlődés jeleit. Részletekért látogasson el a Vancello blogra.